Tafelberg - Reisverslag uit Nederland, Nederland van richardenjannie - WaarBenJij.nu Tafelberg - Reisverslag uit Nederland, Nederland van richardenjannie - WaarBenJij.nu

Tafelberg

Blijf op de hoogte en volg richardenjannie

24 Oktober 2012 | Nederland, Nederland

Woensdag, 24 oktober,

Na  een vrij vroeg ontbijt wat ingepakt om mee te nemen en naar het Waterfront gelopen. Het is prachtig weer.....de berg ligt er onbewolkt bij en er is geen wind!!!
Bij  het waterfront kaartjes voor de Hop on- Hop off bus gekocht .(R150) .
Om 10 uur op de bus gestapt, die eerst door de City ging. Daarna naar de tafelberg. Maar.......dat dachten er meer!
De weg ernaar toe zat al helemaal verstopt.....bleek er hogerop ook nog een wegopbreking te zijn......ja, het is nog wel geen hoogseizoen, maar als je de mensenmassa  zag!
We moesten aan de overkant van de weg in de rij gaan staan om een kaartje te kopen!  Ruim 1 en half uur , voordat we de kaartjes voor de kabelbaan hadden......gelukkig hadden ze parasols neer gezet en was er tegenover de kassa vaste zonwering en wachtruimte , waar ook een bankje stond. Nadat we het kaartje hadden duurde het niet zo lang meer....nog 3 x een "rit" wachten.
Het is een heel gedoe geweest om boven te komen, maar het is de moeite waard op zo'n heldere dag als vandaag. Om een uur of drie naar beneden, maar weer in de rij moeten staan.
Al snel kwam de bus weer, waarmee we  een mooie trip langs Camps Bay en de 4 Cliftonstranden gemaakt hebben.
Weer in Waterfront hebben we wat geshopt en langs de haven op een leuk terrasje een biertje genomen. We zaten er zo lekker, dat we er ook gegeten hebben.....vis op Italiaanse wijze in een " Belgisch " bierhuis plus restaurant met uitzicht op de tafelberg in Kaapstad in Zuid -Afrika......wat een smeltkroes van Nationalteiten....net zoals je hier de hele dag om je heen hoort!
Nog even in de schemering rond gelopen en een cd van een daar spelende mannengroep gekocht.
Met de taxi terug R50.

• 24 Oktober 2012 - 23:54

Anneke:

Nu julie hebben toch nog je Table Mountain kunnen bezoeken. Een mooie afsluiting van jullie vakantie!
    Goeie reis terug. Liefs Axxx