Langs de kust. 1 - Reisverslag uit Nederland, Nederland van richardenjannie - WaarBenJij.nu Langs de kust. 1 - Reisverslag uit Nederland, Nederland van richardenjannie - WaarBenJij.nu

Langs de kust. 1

Blijf op de hoogte en volg richardenjannie

01 Oktober 2012 | Nederland, Nederland

Zaterdag,29 september.

Gisteravond besloten, om nog een nacht langer hier te blijven en zondag pas door te trekken. We willen graag naar een museum in Pietermaritzburg. Dat is hier 30 km vandaan en er is geen camping in de buurt, dus zouden we het stuk vandaag en morgen  moeten rijden, want we komen er langs.
Vannacht nog wat gerommel en regen gehoord, maar vanmorgen, o wonder.....strak blauwe lucht! Lekker buiten gezeten tot we om half twaalf naar Howick  vertrokken. Er is achterop het terrein straks denken we een trouwerij.....er komen veel mensen met auto, lopend of met busjes.....we kijken er net op, want de campingplaatsen liggen stuk hoger dan de weg.
Eerst nog wat boodschappen ingeslagen bij een groot winkelcentrum. Net zoals in Nederland doen de mensen zeker ook vaak op zaterdag hun boodschappen, want het was er druk. Daarna de borden naar de waterval gevolgd, want dat is een bezienswaardigheid in Howick.
We hebben ons  eerst in " The Falls Restaurant" lekker laten verwennen en zijn er een grote steak  gaan eten. Richard had een T-bone van 500 gram met wat patat en salade voor € 13.50 en ik een Rumpsteak van 300 gram , waarbij ik de groente van de dag gekozen heb......spinazie en zoete aardappel met wat frites voor € 11.50. Dergelijke dingen zijn in onze ogen goedkoop, maar voor de dagelijkse boodschappen heb ik het idee, dat de prijzen ongeveer gelijk liggenDiesel schommelt om de € 1.20 en  de hoogste prijs voor een nacht op een camping was €17.-  tot nu toe. Straks aan de kust waarschijnlijk duurder??
Op de deur van het restaurant stond....gratis WIFI....dat kwam goed uit, want wij hadden weer een en ander!
O, ja.....iedereen, die een reactie gestuurd heeft......bedankt!!!!!!
Erg leuk om te lezen!!! Het kost te veel tijd, om jullie persoonlijk te bedanken, maar het komt allemaal aan hoor! Wij genieten, als we verbinding hebben, al of niet betaald en alle reactie' s  en mails lezen......ga zo door!!!

De waterval is 94 meter hoog en de 4 e in dit land. Er was een mooi platform aangelegd en natuurlijk stonden de bekende kraampjes met armbanden, tassen, beeldjes enz er.
Nu stond er ook één op een gitaar te spelen en te zingen. Ze willen allemaal iets aan de toeristen verdienen......nu ja, ze doen nog iets en houden niet alleen hun hand op!
Om vier uur kwamen we de camping oprijden....staat er een vader met zoon (jaar of elf ) net een tent op ons plekje te zetten!!  Ze wilden wel opzij, maar waren al een stuk op weg. Op de receptie had R - nu aangegeven , dat we op plaats 12 stonden en wij hadden netjes tafel met elektriciteitskabel  op ons plekje achter gelaten! Ze zeggen doodleuk op de receptie,  dat hij op 12 kan gaan staan. Hoe die mensen daar werken achter de computer is ons niet duidelijk! Er staan vier mensen hier en er zijn 16 plekken ......iedereen wordt op dezelfde plaats neer gezet!
Niet veel gereden, maar 22km.
Op de camping nog een poosje in de zon gezeten, maar om 5 uur werd de wind frisser. De lucht was vandaag niet zo warm, maar de zon heeft wel veel kracht. Om zes uur zaten we binnen en hebben vanavond fleeche en lange broek + sokken aan gedaan. Richard had de dikke deken, die we ook bij ons hebben vannacht al gebruikt, maar vannacht wil ik er ook een stukje onder!!
Iemand wist te vertellen, dat we volgende week regen krijgen, niet lang, 2 dagen maar.......we zien wel, al is een lekkende camper niet leuk!

• 01 Oktober 2012 - 22:56

Ineke Korte:

Dag levensgenieters,
    Wat is de wereld toch mooi, met z'n bijzondere natuur en schepsels. In Rijssen net 2 jongens op de fiets die de weg naar Amsterdam vroegen; ze kwamen vanuit Duitsland. Ik heb ze richting Holten gestuurd..... moeten ze daar maar verder vragen.
    Overigens heb ik eergisteren ook in Rijssen 2 olifanten, 4 kamelen en 1 giraffe gezien. Ze deden ook nog een kunstje: circus

Geniet van jullie mooie uitzichten en belevenissen.

gr. Ineke

• 02 Oktober 2012 - 10:26

Tita En Bauke:

Ga zo door met schrijven, we genieten ervan.
    Hier begint het al weer frisser te worden.

Liefs uit IJsselsteijn

• 03 Oktober 2012 - 16:50

Arie En Ineke:

Hoi globetrotters,
    Net helemaal bijgelezen en van de prachtige foto's genoten. Geweldig!!!!
    We zien uit naar het vervolg.Goede reis en doe voorzichtig hoor als het nodig is.
    Liefs Arie en Ineke

• 05 Oktober 2012 - 12:37

Wim Tiehuis:

Heel mooi en interessant om jullie verslagen te lezen. Wat een enorme contrasten komen jullie tegen in vergelijking met onze wereld. Dat kennen we wel een beetje van de t.v., maar als je daar echt middenin zit is het toch heel anders. Je voelt de temperatuur en ruikt de verschillende geuren (zoals de kadaver geur die Jannie niet fijn vindt. Ik ook niet..) Ik wens jullie een hele goede reis toe en wees voorzichtig met die krokodillen en nijlpaarden in de buurt.
    Diny en Wim.

• 06 Oktober 2012 - 15:32

Oscar En Janneke:

Tjonge, wat beleven jullie weer veel, zeg.
    Heel leuk om te lezen.
    Doe voorzichtig.
    Groetjes, Janneke en Oscar.